marți, 16 august 2011

Mail

Problemele reale sunt diferite de agenda partidelor politice, asta am observat-o în dese rânduri dar mi-a confirmat-o un mail primit azi:
"De fiecare data am incercat sa aleg raul cel mai mic (din nefericire aceasta fiind singura optiune viabila). La fel voi face si la anul cand vor fi alegeri.
Eu iti urez succes de pe acum, insa realitatea romaneasca (nu numai din Mangalia) a demonstrat ca puterea consilierilor este concentrata si orientata tot de interesele restranse ale unui anumit grup si nu de interesele comunitatii in sine.
De aceea am zis ca mai intai trebuie sa fiu convins ca cineva va lupta pt. mine si nu doar pt. votul meu. Ca trebuie sa ajunga undeva anume pt. a o putea face, asta e treaba lui cum o face.
Concret, nu lupta de orgolii a consilierilor vostri cu actualul primar ar trebui sa primeze. Cati dintre voi ati propus in CL actiuni cu impact direct si vizibil asupra vietii localnicilor.
Eu unul sunt deranjat de faptul ca peste tot s-au construit maghernite (zis garaje) care ocupa locul de parcare a doua masini, ca fiecare e liber sa-si plimbe potaia spre a defeca fara nicio problema fix in mijlocul parcului (care de fapt e loc destinat recreerii si loc de joaca pt. copii), ca X face gratar de 10 ori pe zi in fata blocului si ca tot fumul intra la mine in casa (ca asa se face la el la Cocomarla), ca trotuarele sunt inguste si pe ele se mai gaseste cate un destept sa mai urce si masina, ca sensul giratoriu e plin de masini stationate spre vanzare (desi codul rutier zice ca nu poti opri la o distanta anume de o intersectie), ca nu vezi patrule de politisti (asa ca in tarile civilizate) - si nu pe strazile principale ci prin cartiere, ca Romii (aici am inlocuit eu un cuvant peiorativ) fac legea in acest oras, ca spatiile verzi in Mangalia sunt sublime si lipsesc cu desavarsire, ca…multe altele.
Ce s-a facut in acest sens? Nu ma intereseaza cine a luat Rominterm-ul, cine a cumparat palmierii, cine asfalteaza si cat de bine o face!
Cine ajunge acolo nu trebuie sa-mi dea explicatii mie ca nu poate din cauza lui X si lui Y ci trebuie sa gaseasca parghiile necesare prin care sa faca sa primeze interesul comunitatii. Lamentarile ulterioare nu isi au rostul. De aceea imi cere votul, avand credinta ca va putea schimba actuala stare de fapt.
Ce vreau este o viata specifica secolului in care traim. Nu un pic mai bine ca ieri, ci asa cum traieste un neamt, un francez sau un englez."

Citind mailul si dându-i dreptate autorului, am zâmbit amar amintindu-mi de un mare politician de pe la Constanţa care spunea că de ce să propună el ceva, să îi dea idei lui Mazăre care să îşi facă ulterior campanie pe ideile lui?!

2 comentarii:

  1. Lucian,
    Se întămpla prin 2008, după ce se instalase la "casa albă" şi îşi mutase uşa de la intrare în birou pe clădire (idioţenie mai mare nici că se poate ! ) şi a organizat o întălnire la casa de cultură pe subiectul curăţeniei în oraş...de fapt mazilirea cu ajutorul babelor a societăţii Uranus. M-am ridicat şi i-am cerut cam toate punctele pe care l-ai atins mai sus, plus o hotărăre de consiliu în legătură cu ţinuta decentă pe care trebui s-o impunem celor care ne vizitează oraşul(după modelul staţiunilor celebre din Franţa şi Italia: unde nu traversezi în bustul gol strada ) . Cuvintele mele au fost au fost în van, chiar dacă era înconjurat de toată gaşca de şlăpari. Deci, mult a fost, puţin a mai rămas. Să sperăm că, cel care-i va urma se va apuca de treabă !

    RăspundețiȘtergere
  2. Discutiile despre curatenia orasului imi amintesc de demonstratia de forta facuta de Polaris cu masinutele acelea care spalau si maturau strada. Unde or fi disparut masinutele?

    RăspundețiȘtergere