sâmbătă, 6 noiembrie 2010

Divizionul 50 Corvete

Azi a avut loc o manifestare prilejuita de cei 55 de ani de la înfiinţarea Divizionului 50 Corvete. Unul dintre invitaţi a fost şi preşedintele PNL, viceprimarul Sorin Andrei care a ţinut o scurtă alocuţiune pe care încerc să o redau cât mai exact:

Domnule comandant, dragi prieteni

Am păşit în incinta Garnizoanei Mangalia cu emoţia pe care o încearcă un elev ce revine în băncile şcolii la întâlnirea de 10 ani de la terminarea liceului. Aceleaşi emoţii pe care le trăim revenind, după mult timp, în casa părintească, în locul în care am făcut primii paşi.
Şi cum altfel să mă simt când revin în locul ce a dat direcţia formării mele ca om?
Dar dincolo de emoţie este sentimentul de mândrie. Da! Sunt mândru că am făcut parte din Marina Militară!
Aici am cunoscut nişte oameni extraordinari, atât în cadrul Divizionului 50 Corvete, unde mi-am făcut stagiul, cât şi la toate celelalte unităţi de marină în care am activat. Însă, mai presus de toate, îmi amintesc de Divizionul 50 Corvete ca de locul în care am cunoscut şi mi-am însuşit onoarea şi respectul. Pentru asta, domnule comandor, vreau să vă mulţumesc!
Pe 10 noiembrie Divizionul 50 Corvete va împlini 55 de ani, o vârstă frumoasă, a maturităţii şi care confirmă importanţa acestui Divizion. Nu putem vorbi despre istoria acestuia decât în superlative iar faptul că toţi amiralii au trecut, de-a lungul timpului, prin această unitate atestă acest lucru.
Corvetele TETAL de concepţie românească, de aproape 30 de ani în slujba ţării, demonstrează faptul că Marina Militară poate fi independentă din punct de vedere militar. Lungul şir de misiuni internaţionale face din Divizionul 50 Corvete un partener serios, nelipsit din calculul aliaţilor Nord-Atlantici.
Dincolo de toate aceste aspecte, vreau să spun câteva cuvinte despre importanţa pe care o are Divizionul 50 Corvete pentru noi, comunitatea locală din Mangalia. Fără teama de a greşi, pot spune că importanţa acestui obiectiv militar pentru securitatea naţională pune, practic, Mangalia pe hartă. De ce spun asta? Deoarece ştim foarte bine că Marina Militară a pus umărul la formarea Mangaliei contemporane. Toate unităţile militare înfiinţate aici au dat viaţă oraşului şi au pus bazele dezvoltării sale. Fiecare cadru militar detaşat la Mangalia, a pus câte o cărămida la temelia municipiului, aşa cum îl ştim astăzi.
Din păcate, Marina militară a fost nevoită să înfrunte vicisitudinile vremurilor astfel că multe unităţi militare au dispărut din Mangalia. Fiecare dizlocare sau desfiinţare a unei unităţi militare era primită cu tristeţe şi revoltă, ca un atac la istoria noastră recentă. Din fericire, Divizionul 50 Corvete a rămas aici, pentru a ne oferi speranţa că într-un viitor nu foarte îndepărtat, Marina Militara va renaşte şi va veni acasă, în Mangalia.
Desigur, dincolo de speranţă este certitudinea. Certitudinea că şi acum, mulţumită efortului depus de domnul comandor Condur şi profesioniştii pe care îi are alături, Mangalia rămâne un obiectiv strategic de apărare a graniţelor ţării. Acest lucru nu oferă numai siguranţa de care toţi avem nevoie, dar şi convingerea că atât timp cât la Mangalia va fi un important obiectiv militar, planurile şi strategiile de dezvoltare naţională nu ne vor ocoli.
Cu acest prilej, doresc să transmit cele mai sincere urări de bine şi mulţumiri domnului comandor Ion Condur şi întregului divizion 50 Corvete.
Bun cart înainte! La mulţi ani!

3 comentarii:

  1. Marina Romana in general si Marina Militara in special n-a pierdut nimic prin "reprofilarea" actualului "vice":
    http://www.navy.ro/diverse/ochiulFN/2010/08111001/11_m.jpg
    Pacat ca un partid istoric incearca sa carpeasca sacul cu el:
    http://www.moravuri.ro/articole/3212-sorin-andrei-a-facut-o-afacere-bomba-cu-teroristul-omar-hayssam.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnule anonim
      Eu ma numesc Ungureanu Ricu si doresc sa intalnesc un fost comandant de nava, care se numeste Tony Budescu si cu care am navigat in anii 80 ,pe navele de la IPO Tulcea.M-as bucura mult daca as afla ceva despre dansul.Multumesc anticipat. Telefon de contact 0741330677

      Ștergere
  2. http://replicaonline.ro/vicele_din_mangalia_si-a_adus_din_china_mobila_imbracata_in_piele_53939.html
    Iar cartile le cumpara "la metru".

    RăspundețiȘtergere