vineri, 4 iunie 2010

Marea depresie

Vin de la Adunarea Generală PNL de la Constanţa unde s-a ales conducerea judeţeană. Am plecat înainte să se numere voturile dar la preşedinte a fost un singur candidat, în persoana deputatului Gheorghe Dragomir, deci este puţin probabil să fie vreo surpriză. Din Mangalia, Viorel Oleniuc a candidat pentru o poziţie de membru în biroul politic judeţean. O să aflăm mâine dacă a ieşit.
M-am bucurat să îi regăsesc pe listele de candidaţi pe Dan Pisică, Ionel Spătaru sau Claudiu Teliceanu, membri ai organizaţiei de tineret.
Un alt moment plăcut a fost discursul preşedintelui partidului, Crin Antonescu. Dintre frazele memorabile am reţinut o expresie de genul:
"Propaganda PD-L-ului are o problemă în a convinge lumea că Guvernul Tăriceanu a fost rău pentru că a mărit salariile şi pensiile iar Guvernul Boc este bun pentru că le taie."
În rest, lume multă, pestriţă, dar peste toate am plecat dezamăgit de lipsa entuziasmului din sală.
Se presupunea că eram cei mai bravi 800 de liberali acolo. Majoritatea stăteau apatici.
E drept, ştim mesajul, dar a-l transmite fără pic de exaltare e ca şi cum am recita o poezie de la grădiniţă, pentru că ne roagă bunica să facem asta.
Meteahna asta e problema întregii ţări dar când o văd la militanţii cei mai activi ai partidelor mă încearcă un sentiment de spaimă. De teama de a nu mai fi liber să spun ce gândesc, de teama că poate mâine cineva îmi va spune că nu mai am voie să scriu pe acest blog în timp ce întreaga societate civilă cască a plictis.
Aştept momentul când vom lupta cu adevărat pentru drepturile noastre.
Mă întreb câţi din noi am ieşi mâine să protejăm parcul Diana dacă am afla că cineva doreşte să reducă cu peste 30% suprafaţa verde a acestuia, betonând-o. Sper că mai mulţi decât pentru parcul de la Sanatoriul Balnear.
Vreau să lupt dar vreau să am alături de cine şi, mai ales, pentru cine.

12 comentarii:

  1. Un scurt comentariu la frazele memorabile ale lui Antonel(era fain dacă era şi Pontănel în sală ;) )
    N-o spun eu, o spune un analist economic din barca voastră de ce am ajuns aici ,,Căci, să fie clar, creşterea economică obţinută în 2004-2008 era bazată exclusiv pe extinderea consumului pe credit, iar salariile şi pensiile majorate atunci pe seama respectivei creşteri economice erau la fel de efemere ca şi aceasta, urmând a trebui să fie amputate o dată cu dispariţia a ceea ce artificial indusese creşterea economică respectivă, adică finanţarea externă."
    http://www.jurnalul.ro/stire-editorial/de-ce-am-ajuns-aici-ii-545246.html

    RăspundețiȘtergere
  2. Şi apropo...titlul pare să fie sugestiv. Probabil marea majoritate a participantilor au realizat populismul discursului lui Antonel, care recită întruna dupa acelaşi clişeu ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Realist vorbind este ca intr-o familie :stand noi acasa si uitandu-ne la vecini nostri din bloc care au plecat sa munceasca in strainatate si au venit cu ceva bani dupa ei si gandindu-ne ca si noi putem gasi un job in afara ,am inceput sa facem datorii cu gandul ca o sa plecam si o sa avem bani sa achitam cheltuielile facute in perioada cand visam.
    Dar ghici ce ...socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ...nu am gasit de munca si acu avem si de dat bani cu dobanda pentru ce am risipit.. VISAND. Asta s-a intamplat si cu guvernul Tariceanu a visat cu ochi deschisi ca o sa vina bani ( de unde nu'stiu ) si s-a apucat de cheltuit ..acu asta este rezultatul .Si eu personal cand toata lumea se imprumuta si cumpara una-alta , ca sa vada vecinu' ca tari sunt ei ca'si permit , eu nu m-am aruncat sa ma imprumut findu-mi frica de ziua de maine ca viata-i scurta si inselatoare .Toti ma sfatuiau hai sa-ti schimbi si tu masina ca doar o platesti in 10 ani ,ia un alt apartament ca 20 ani ai tot timpul sa-l achiti, eu am ales o varianta realista si bine am facut pe cand ei isi musca mainile de necaz ca au amanetat viitorul pentru un confort temporar.In concluzie guvernul Tariceanu ,,a avut o proiectie nerealista asupra veniturilor viitoare '' desi ei incearca sa nege acum acest lucru .

    RăspundețiȘtergere
  4. pacat. http://www.pesurse.ro/2010/6/5/cum-se-nnoiete-pnl-.html#comments
    ori Maftei la Mangalia, ori Dutu la Constanta...
    Din pacate avem SI SI

    RăspundețiȘtergere
  5. @bazel09 şi Anonim. Mai mult decât a spus Crin, nu ştiu ce aş putea spune. Despre ce datorii vorbiţi? Guvernul Tăriceanu nu s-a dus la FMI să ceară bani, Guvernul Boc face asta. Când visa Tăriceanu? când le spunea profesorilor că nu sunt bani de dublarea salariilor iar din spate venea nervos Băsescu şi spunea că sunt bani, dar nu vrea Guvernul? Cine era populistul, Crin sau Băsescu?
    Încă nu a trecut suficient timp cât să rescriem istoria cum vrea Băsescu, vă spun asta cu tot respectul.

    RăspundețiȘtergere
  6. @G. Am spus-o într-o postare anterioară, Maftei nu este membru PNL Mangalia şi din aigurările date de structura judeţeană nu este membru PNL deloc. Din păcate, răspândacii se pare că şi-au făcut bine treaba.
    Raţionamentul pentru care a fost primit Duţu cu braţele deschise îmi rămâne străin. Se pare că a fost votat de suficiente persoane să intre în conducerea partidului.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Lucian
    Să nu uităm izvorul/promotorii legii de mărire a salariilor la cadrele didactice: Îţi spune ceva Adomniţei/guvernul liberal?...îţi spune ceva votul mai mult decât majoritar în parlament? ...îţi spune ceva votul cu ambele mâini ale parlamentarilor PNL ? Deci, să nu uităm de unde a plecat răul!...restul chiar nu mai contează, intrasem în campanie şi acolo s-au promis verzi şi uscate de către toţi ,,beligeranţii" ...
    Sigur, Motociclenu nu a chemat FMI, dar a îndatorat populaţia indirect (împrumuturi la bănci) prin creşterea economică pe consum, plus garaţii guvernamentale pentru împrumuturile firmelor multinaţionale care au poposit pe la noi pe meleaguri. A procedat după dictonul: după noi potopul. Era conştient că nu mai poate accede la guvernare decât ca a doua roată la cărută, ca în final, să nu fie nici măcar pe post de frănar ;)

    RăspundețiȘtergere
  8. Nici nu m-am gandit ca Maftei ar fi membru PNL. Comparatia era referitor la traseismul si lipsa de caracter ale celor doi, cat si la expunerea mediatica agresiva in forma si superficiala pe fond.

    RăspundețiȘtergere
  9. Cat despre Parcul Diana, NU, nici eu, nici prietenii cu care am iesit anul trecut - nu am mai participa la un protest (ce ar fi oricum) acaparat de un maftei, transformat in arena de lupta intre partidele politice... Numai hartiile imprastiate anul trecut de primar in Parcul Balnear insemnau vreo 2-3 copaci taiati, nu? Ei bine, nu vreau sa-i mai dau ocazia asta.

    [Aviz excesului de pliante/fluturasi...]

    RăspundețiȘtergere
  10. "in strada" in sensul unui protest nu as mai iesi decat daca as avea o mitraliera. Si as folosi-o...

    RăspundețiȘtergere
  11. Si atunci de ce punem botla tot ce ne vinde presa si televiyiunea?
    Bey G, melitia comunitara detine pustiili...pazasc pasarea de la primarie

    RăspundețiȘtergere