luni, 28 martie 2011

Motiune

În urmă cu puţin peste un an le-am prezentat colegilor mei liberali o moţiune pentru a le cere votul în cadrul alegerilor interne. Datorită acelor voturi, astăzi sunt vicepreşedintele organizaţiei. Recitind acea moţiune, mă întreb dacă merit să mai rămân vicepreşedinte sau este cazul să îmi recunosc eşecul. Desigur, nu este doar eşecul meu, dar dintre vicepreşedinti eu am fost singurul care a venit să ceară votul astfel.
Vă prezint acea moţiune cât timp mă gândesc serios la următorul pas:

Colegi liberali,

Numele meu este Lucian Nichita şi, ca şi dumneavoastră, vreau ca PNL să devină principala forţă politică din România. Pentru asta trebuie ca fiecare filială să crească, inclusiv cea de la Mangalia.
O organizaţie poate creşte în situaţii nefavorabile ca cea de acum, printr-un suflu nou, cu ajutorul veteranilor şi bazându-se pe entuziasmul tinerilor. O astfel de echipă nu va fi doar puternică şi completă, ci va putea creea o nouă viziune politică, atât de necesară Mangaliei.
Dacă suflul nou este reprezentat de Sorin Andrei, experienţa este reprezentată de cei câţiva colegi care ani de zile au activat în Consiliul Local sau în administraţia publică, reprezentarea entuziasmului tineresc îmi revenea, în mod natural, mie. O responsabilitate mare, în realizarea căreia mi s-au alăturat alţi trei tineri animaţi de aceleaşi idealuri. Trei tineri care după ce şi-au terminat facultatea, au ales să se întoarcă acasă.

Sunt convins că mă cunoaşteţi atât pe mine cât şi pe Ilie Marius – preşedinte TNL, Constantin Drăgoi – vicepreşedinte TNL sau Teodorescu Radu – secretar TNL, tinerii de care vorbeam. Suntem acei tineri mândri de a fi liberali, fericiţi în culorile partidului, pregătiţi pentru orice provocare, gata oricând de muncă. Suntem acei tineri care au mers alături de dumneavoastră în campanii, sau cu care pur şi simplu v-aţi întâlnit în timpul acestora. Suntem acei tineri care şi-au câştigat locul în structura partidului prin muncă şi devotament.
Am ales să candidăm deoarece vrem ca:
· Tinerii din Mangalia să se regăsească şi să fie reprezentaţi prin şi în structurile Partidului Naţional Liberal.
· Simpatizanţii şi membrii partidului, acea majoritate tăcută, să nu fie uitată de conducerea organizaţiei.
· PNL Mangalia să fie o organizaţie completă, pregătită să gestioneze victoriile ce vor urma bătăliilor politice următoare.
· PNL Mangalia să facă politică în stradă, printre oameni şi nu în birouri închise sau în întâlniri secrete.

L-am cunoscut pe Sorin Andrei ca un om dornic de a creşte organizaţia şi de a-i asigura locul binemeritat pe scena politică. Am fost fericiţi să găsim în el un interlocutor, o persoană deschisă. A fost primul care ne-a acordat încredere totală, iar faptul că nu s-a întâmplat o singură dată, arată că nu am dezamăgit. Stilul modern şi deschis de a face politică ne-a motivat, ne-a apropiat şi ne-a determinat să vrem să facem parte din echipa sa. Avem acelaşi obiectiv şi aceeaşi viziunea politică care va duce la creşterea organizaţiei noastre.
Suntem conştienţi că avem multe de învăţat din experienţa colegilor noştri, atât din greşelile lor cât mai ales din realizări. Suntem gata să învăţăm de la fiecare dintre ei deopotrivă indiferent de nume sau simpatii. Suntem prea tineri să fim conduşi de orgolii, dar suficient de maturi să reprezentăm cu succes acest partid.

Vă cer votul, eu şi colegii mei, pentru a construi o echipă puternică, pregătită nu doar să intre în orice bătălie politică, ci să o câştige. Vă cer permisiunea, eu şi colegii mei, de a munci pentru şi alături de dumneavoastră. Vă cer, eu şi colegii mei, ajutorul în a creşte şi a forma o generaţie capabilă să administreze oraşul, nu să îl distrugă. Vă rog să susţineţi demersul nostru de a face politică pentru oameni, prin oameni şi printre oameni.

Vă mulţumesc,
Lucian Nichita - membru BPL

4 comentarii:

  1. Şedinţa de ieri a Consiliului Local Mangalia a consemnat ruptura definitivă dintre consilierul Viorel Oleniuc şi Uniunea Social Liberală şi chiar partidul său. Oleniuc a părăsit şedinţa de consiliu, după ce viceprimarul Sorin Andrei nu a vrut să susţină retragerea unor imobile de pe lista celor pe care primarul Tusac voia să le treacă din domeniul public în privat. Potrivit consilierului Oleniuc, susţinerea acordată în acest fel de către Sorin Andrei lui Tusac serveşte intereselor ilegale ale unor afacerişti. Mă dezic total de Sorin Andrei, viceprimarul şi preşedintele PNL Mangalia. Îmi pare rău că l-am susţinut, dar prin ceea ce a făcut el azi, am ajuns să-mi fie greaţă de acest personaj. Susţinerea acordată intereselor lui Tusac arată că la Mangalia USL este doar o umbrelă pentru borfaşi şi infractori, care-şi urmăresc doar propriile interese şi nu au nici o legătură cu politica, ne-a declarat Oleniuc. Ceea ce s-a întâmplat azi (ieri- n.red.) a fost distrugerea totală şi definitivă a PNL Mangalia. Nu mai am ce să discut cu aceşti tovarăşi şi le prevăd un viitor sumbru, a completat Viorel Oleniuc.

    Cristian ANTON, Replica 29.04.2011

    RăspundețiȘtergere
  2. A fost o declaratie facuta poate la suparare dar mai degraba cred ca a fost una de imagine. Domnul Oleniuc asteapta sa fie exclus pentru a se putea victimiza ulterior, sperand ca acest lucru ii va aduce capital electoral. Daca pana acum a fost tinut in brate de filiala judeteana banuiesc ca dupa aceste iesiri nu va mai fi cazul.
    De cealalta parte acelasi domn Oleniuc acuza USL dar se face ca nu stie ca in acel caz doi consilieri PNL au fost singurii care au votat impotriva proiectului. Stiu ca a plecat din sala dar banuiesc a ar fi putut afla, asa cum am aflat si eu. De ce nu acuza cardasia Nas-Fin care a functionat perfect, ca si la votul bugetului de acum doi ani? Oare nu a observat ca toti consilierii PDL au votat pentru? Acei consilieri care pana acum se abtineau ca vezi doamne nu sunt scosi din consiliu Nae si cu Moldovan. Sa vedem daca o sa mai atace Palaz in contencios aceste hotarari.

    RăspundețiȘtergere
  3. Domnule Nichita, ati intrat inr-un loc in care pute rau a scatol: politica romaneasca. Dictonul ocult dupa care se conduc majoritatea celor care se prostitueaza pe aceasta centura este unul simplu si la obiect: tine-ma doamne sus, ca de acolo vin ca glontul. Si pentru a se tine sus isi pun totul la mezat: onoare, prieteni,mama, tata si restul minus partea materiala care trebuie sa devina din ce in ce mai consistenta. Promisiunile? Vorbe! Cuvantul dat? Dictionar! Colegii? Treptele pe care EU urc.Strada ? Da-o dracului,EU traiesc clipa! E bine ca va puneti intrebari. Inseamna ca aveti sansa pe care EU-l de care pomeneam nu o mai are. Politica fara morala te va trada, a zis unul pe care il credeam un romantic visator.Dar pe masura ce latul se strange asupra acestei pletore scarboase de indivizi -lipitoare inep sa realizez ca avea dreptate. E prma data cand am un comentariu de facut dupa foarte multa vreme. Intrebarea dumneavoastra m-a determinat sa-l scriu. Numai de bine.

    RăspundețiȘtergere