miercuri, 26 mai 2010

Transportul în Mangalia

Am promis că voi reveni cu tema transportului de persoane pe raza municipiului. Momentan se discuta caietul de sarcini în cadrul comisiei economice din cadrul Consiliului Local. Se doreşte realizarea unui caiet de sarcini "demn de anul 2010, şi care să fie funcţional timp de 6 ani, adică pe toată perioada pe care se face licitaţia", după cum s-a exprimat Sorin Andrei.
După finalizarea acestui caiet de sarcini se doreşte o dezbatere publică reală pe marginea acestuia, unde fiecare să îşi poată spune punctul de vedere astfel încât să fie un proiect care să satisfacă cerinţele atât a locuitorilor oraşului, cât şi a transportatorilor.
Până la prezentarea caietului de sarcini dezbaterii publice, pot să vă spun că zilele acestea au avut loc discuţii cu transportatorii şi momentan s-a ajuns la o înţelegere în sensul că locuitorii din zona Neptun-Olimp vor plăti mai puţin pe bilete, adică 2 lei.
Tot Sorin Andrei ne-a informat că în viitorul caiet de sarcini se doreşte armonizarea preţului biletelor astfel încât cetăţenii din Neptun-Olimp să nu plătească mai mult decât cei din Mangalia, fiind pe acelaşi teritoriu administrativ.

12 comentarii:

  1. Caietul de sarcini va fi întocmit de Gabriel Banu(pupila/colegul lui Sorin Andrei) ?

    RăspundețiȘtergere
  2. eu am inteles totusi ca acest minunat "caiet de sarcini" a fost facut public saptamana aceasta.
    si ca tot suntem la acest capitol, ar trebui sa ai in vedere ca se apropie ziua copiilor si ar fi frumos (ca tu, in numele partidul ce il reprezinti, alaturi de transportatori) sa le organizezi o zi mareata, poate in orasul nostru, daca a mai ramas ceva frumos de vizitat...

    RăspundețiȘtergere
  3. ce mai conteaza de catre cine va fi sau cum va fi intocmit, atata timp cat el va fi tot in favoarea administratorilor de traseu?! pentru ce tot vorbiti ca prin acest caiet de sarcini doriti a veni in sprijinul cetatenilor, cand de fapt se vor satisface doar interesele unora dintre transportatori?!

    RăspundețiȘtergere
  4. D-le Nichita, nu abordati doar pretul biletului. Este un lucru bun ca s-a micsorat pretul unei calatorii pana in Neptun-Olimp pentru ca, conteaza 1 leu economisit la fiecare calatorie pentru cei care fac naveta zilnic. Conteaza si pentru ca,astfel se micsoreaza si pretul unui fax si a medicamentelor de care au nevoie, uneori urgent, cetatenii statiunilor.
    Dar, intervalul de timp la care circula acele microbuze lasa de dorit. Daca intr-adevar vreti sa satisfaceti nevoile locuitorilor,aici trebuie sa faceti ceva, daca va intereseaza doar interesele transportatorilor, atunci va doresc succes!

    RăspundețiȘtergere
  5. @bazel09 Caietul de sarcini va fi intocmit pe baza celui anterior, pe baza celui facut deja de oamenii lui Tusac - cel care nu a fost niciodata supus dezbaterii publice, cum cere legea - pe baza solicitarilor cetatenilor si a plangerilor formulate de acestia, si pe baza discutiilor cu transportatorii. Altfel ar fi un caiet de sarcini care nu ar satisface decat nevoile unora.
    Caietul va fi discutat in comisia economica unde i se vor aduce amendamente si imbunatatiri.
    Referitor la intepatura ta cu Banu, cred ca stii foarte bine ca acesta este un apropiat al primarului acum, deci nu se sustine :). Referitor la numele angajatului institutiei primarului ce se va ocupa de intocmirea acestui caiet, nu il cunosc. Este posibil sa fie Banu,este posibil sa nu fie. Important este ca acest caiet sa fie supus dezbaterii publice si sa nu fie dedicat vreunei anume firme.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Anonim Caietul de sarcini prezentat saptamana trecuta a fost prezentat direct intr-o sedinta de consiliu, fara a mai trece prin procedurie legale de dezbatere publica.
    Faptul ca a fost discutat in comisia economica dovedeste clar ca se doreste satisfacerea tuturor intereselor, nu numai ale transportatorilor.
    Am abordat pretul biletului doar pentru ca aici s-a ajuns momentan la un consens. Timpii de transport sunt prevazuti in caietul de sarcini anterior. Cel de care vorbesc eu, va intra in vigoare, cel devreme, din toamna.
    Daca nu se respecta, reprezinta abateri si aici e atributul aparatului primarului. Daca sunt prea mari, pot fi reglementati de comun acord.
    Intereseul este satisfacerea atat a locuitorilor cat si a transportatorilor pentru ca si transportatorii sunt locuitori ai acestui oras.

    RăspundețiȘtergere
  7. Adevărat, Gabi la ora actuală cochetează cu Magraonul, dar ,,prima dragoste" nu se uită ;) . I-am cunosc pe amăndoi, cu mult înainte de a debarca în Mangalia, se şcoleau prin C-ţa. Cu certitudine îi cunosc mai bine ca tine ;)

    RăspundețiȘtergere
  8. D-le Nichita, adaugati in caietul acela de sarcini care va intra in vigoare din toamna, una dintre importantele probleme ale locuitorilor din statiuni si anume: sa asigurati transport, in afara sezonului estival, dupa orele 19-20. De ce? Ar trebui sa stie toata lumea...
    Credeti ca se poate?

    RăspundețiȘtergere
  9. putin probabil, ca nu ar exista suficient profit pentru transportatori pentru a accepta si cursele prelungite din extrasezon...

    RăspundețiȘtergere
  10. Oricum vara - mai ales in orele de varf - se circula groaznic... cate 20-30 de persoane intr-un microbuz de 12-16 locuri. Numai naveta in statiuni sa nu faci cu plecare la 6.30-8.00 din Mangalia.
    Vara trecuta au fost cateva controale si s-au dat amenzi de cate 5000 lei/microbuz pt persoanele care calatoreau in picioare!

    RăspundețiȘtergere
  11. In caietul de sarcini pregatit inainte, programul microbuzelor era pana la ora 22. Nu cred ca se vor aduce modificari la acest program. Daca acest orar nu se respecta este bine sa va adresati organismelor de control din cadrul aparatului primarului.
    Oricum, pesrsonal nu mi-as pune mare baza in primarul acesta.

    RăspundețiȘtergere
  12. Nu exista amenzi date persoanelor in picioare ...ptr. "punctul G",ci doar transportatorilor!!!

    RăspundețiȘtergere